Beautiful dead, Arizonas bok- recension

Jag har läst Arizonas bok (andra delen i Beautiful dead serien) skriven av Eden Maguire!



Min recension:
De fyra "beautiful dead ungdomarna" som dött hastigt det senaste året har fått ett år som levande döda för att skapa rättvisa åt sig själva och ta reda på vad som egentligen hänt när de dog eftersomderas minne runt händelsen är totalt borta. Men att ta reda på de detaljer de vill åt är inte så lätt. Därför finns Darina, länken mellan de levande och döda. Darina har redan hjälpt Jonas till inre rättvisa och evig frid (i förra boken) och nu är det Arizonas tur att få hjälp att lösa sitt "mysterium". Men svårare blir det eftersom Arizona vägrar tala sanning om det hon minns från sitt liv. I Darinas sökande visar det sig att det finns både en hemlig pojkvän och en undangömmd bror. Darina spårar pojkvännen Kyle och kanske Arizona inte dränkte sig frivilligt i Hartman lake ändå...
  
Mina tankar:
Lika bra och beroendeframmkallande som förra boken i serien (Jonas bok). man dras in i boken med en gång och maler den storögt. Hela tiden är man med på vad som händer och man har sina egna tankar på hur det gick till den dag Arizona dog vid Hartman lake. Innan man läser denna bok så är det nog bra att ha läst den första boken, Jonas bok först. Reciension på den finns här: http://thelifebytove.blogg.se/2012/february/beautiful-dead-jonas-bok-recension.html 

Betyg:
5 av 5 såklart! Jag älskar cerkligen Eden Maguire och hennes Beautiful Dead böcker!

Andra böcker av Eden Maguire + Betyg på de jag läst:
Beautiful Dead, Jonas bok (5 av 5)
Beautiful Dead, Summers bok (inte läst)
beautiful Dead, Phoenix bok (inte läst)

Eden Maguires hemsida:

www.beautifuldead.com

//Tove :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0