Djungel müsli

Hoho :P har suttit och spleat sims ett tag nu. Min filmproduction går verkligen på högvarv nu! xD Har redan börjat med en ny film! :D men den kanske kommer ta ett tag att färdigställa eftersom jag gör textremsa och grejjer på denna :P

Förut exprimenterade jag lite och komponerade ihop en egen Müsli... det är så kul med grejer man kan göra och typ slänga i vad som helst i! xD Den blev riktigt god, ska ha den på youghurten imorrgon bitti ;) Med den biten fantasi jag har så kallar jag den djungel müsli! xD

Djungel müsli

5 dl havregryn
2 msk flytande honong
1 dl torkade aprikoser
1 dl russin
2 dl kokos

sprid ut havregrynen på en bakplåtsklädd plåt. Ringla över 1 msk honong och "gegga runt" lite så att honungen blir lite iblandad. Låt stå i ugnen på 150 grader i 20 minuter. Ta ut ur ugnen och ringla över ytterligare 1 msk honung och "gegga runt" lite innan du ställer in den i 150 grader i 20 minuter till. Några av avregrynen kommer att bli lite mörkbruna pga att de har honung på sig, men det är bara bra om de får färg... bara de inte blir brännt...
Hacka aprikoserna i mindre bitar.
Rör sedan ihop de "rostade" havregrynen med resten av ingredienserna och förvara i en tät burk.

såhär blev det för mig :P




//Tove :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0