Babbeldrottningen- recension

Heeej, heej! :P

Kom nyss hem från skolan... vet inte riktigt vad jag ska göra... när vi väl inte har några läxor så har jag inget annat att göra heller! xD

Tänkte iaf att ni skulle få recensionen på boken jag läste ut i helgen ;)

Jag har läst Babbeldrottningen skriven av Meg Cabot!



Min recension:
Lizzie åker till England för att hälsa på sin Brittiska pojkvän Andrew som hon bara träffat några gånger förut. Men de har mejlat ett tag och Lizzie tänker att de känner varandra väldigt väl ändå. Men Andrew verkar inte riktigt vara den hon trodde att han skulle vara. Han bor hemma hos sina föräldrar, fast han sagt att han skulle haft egen lägenhet, han jobbar svart och tar bidrag från kommunen sammtidigt, och helt plötsligt börjar han tigga pengar från Lizzie också. Så där tycker hon att gränsen går och sticker direct iväg till sin kompis Shari som just nu befinner sig på ett fint slott i frankrike. På tåget så träffar hon Luke, en mycket trevlig och desutom skitsnygg kille. De pratar och pratar och Luke bjuder Lizzie på middag. Hon tänker att det är en sådan här pojkvän hon borde ha. Dagen därpå så väcks hon av Luke som säger åt henne att det är hennes station, att hon ska gå av, och det gör hon. Men när hon kommit at tåget kommer hon på att hon inte har en aning om vart hon ska ta vägen nu, men då kommer Luke också av tåget efter henne och säger att han också skulle av här. Lizzie frågar om han vet vart slottet Mirac ligger och då kommer det fram att det är där han bor! Lizzie åker med Luke till mirac... Blir resten av sommarlovet inte så dåligt... eller är det det det blir? Eftersom Lizzie alltid säger fel saker vid fel tillfälle... 

Mina tankar:
Boken var faktiskt bra! :) Jag läste första sidan för typ ett år sedan när jag precis hade fått den, men då tyckte jag den verkade astråkig så jag slog igen den och ställde upp den i bokhyllan igen... Men det kändes inte bra att äga en bok som jag inte lälst själv så jag kände mig lite tvungen att försöka mig på att läsa den igen. Och till min förvåning så tyckte jag den var superbra! Vet inte riktigt vad jag hakade upp mig på förra gången men boken är ju riktigt härlig! :D

Betyg:
Jag ger boken 4 av 5 stjärnor.

Andra böcker av Meg Cabot + Betyg på de jag läst:
       
  • Saknad - serie
  • En prinsessas dagbok- serie
  • Hemsökt - serie
  • Queen of Babbel (Babbeldrottningen)- serie
  • Washington D.C.+ Nu eller aldrig - serie
  • Idolen
  • Så blir du populär (mitt betyg 3 av 5)
  • Ett oemotståndligt begär- serie (Ett fall för Heather Wells)
  • Håll huvudet kallt-serie (Ett fall för Heather Wells)
  • Katie Ellison ljuger inte
  • Jinx
  • Airhead - serie
  • Att vara Nikki- fortsättning på Airhead
  • Jagad- fortsättning på Att vara Nikki
  • Avalon High (finns bara i engelsk upplaga)
    Allie Finkles Regler för tjejer- Bok 1. Flytten
  • Allie Finkles Regler för tjejer- Bok 2. Den nya tjejen
  • Allie Finkles Regler för tjejer- Bok 3. Bästisar
  • Allie Finkles Regler för tjejer- Bok 4. Scenskräck
  • Allie Finkles Regler för tjejer- Bok 5. Födelsedagsfesten



Meg Cabots hemsida:
http://www.megcabot.com/

Hehehe, nu blev jag fruktansvärt sugen på musli! xD ska kanske ta och göra lite hemmagjord musli till frukosten imorrn... :P

//Tove :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0