Välkommen hem- recension

Jag har läst välkommen hem skriven av Johanna Lindbäck !



Min recension:
Sara har nyss varit i London under sitt första gymnasieår och nu är hon äntligen tillbaka hemma igen. Hon har hoppats på att kunna få tillbaka sin pojkvän hon var tillsammans med innan hon åkte iväg. Men det blir svårare än vad hon tror. Även kompisarna känns annorlunda. Så en dag när de frågar henne om hon ville hitta på något så slänger hon ur sig nåt så dumt som "nä, jag ska på jujutsu träning", och om man är Sara så känns det inte så bra att ljuga för sina kompisar så då måcte hon helt enkelt masa sig iväg till en jujutsu träning. På jujutsun bekantar hon sig med Adrian, killen som bor i trappuppgången bredvid henne, och när hennes tidigare pojkvän Mattias äntligen vill börja få kontakt med honne igen så har hon kanske redan något med Adrian på gång, och valet mellan de två grabbarna blir svårare än hon trott.  

Mina tankar:
Boken var mycket seg i början men en bit in i den så kom det igång ganska bra i alla fall.

Betyg:
Boken var inte så bra som jag trott så den får bara 2 av 5 stjärnor.

Andra böcker av Johanna Lindbäck + Betyg på de jag läst:
en liten chock (inte läst)
Min typ brorsa (inte läst)
Tänk om det där är jag (3 av 5 stjärnor)
Saker som aldrig händer (inte lläst)

Johanna Lindbäcks hemsida
:
http://johannalindback.wordpress.com/

//Tove :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0