Här ligger jag och blöder- recension

Jag har läst här ligger jag och blöder skriven av Jenny Jägerfeld!



Min recension:
Maja går första året på gymnasiet. Hon bor med sin pappa i en lägenhet i Stockholm och hennes mamma bor i Norrköping. Under en skulptur lektion råkar Maja såga av sig sin tummspets med en elecktrisk sticksåg. Hon kontacktar pappa och gör ett försök till mamma, men utan svar...
Till helgen är det "mamma helg" och Maja åker till Norrköping. Men på stationen finns ingen mamma för att möta upp henneså Maja tar bussen hem till hennemen där är hon inte heller. Just då tänker Maja inte så mycket mer på det, mamma har säkert bara jobbat över lite grann. När hon sedan går ut på altanen får hon en stor flir i foten som gör otroligt ont, hon hittar ingen pincett att dra ut den med i huset så hon går över till grannhuset och då kastas hon hastigt in som DJ på en fest, Justins fest. Under helgen lär hon sedan känna den mysige Justin, och kärleken kryper sig inpå. De träffas och har riktigt roligt, varför har hon inte lagt märke till Justin förut och varför har inte mamma Jana dykt upp än? Helgen lider mot sitt slut och Maja måste åka hem till Stockholm igen. Men hon har fortfarande inte hört något ifrån mamma, och längre fram i veckan börjar hon undra varför inte Justin heller hör av sig någon gång... 

Mina tankar:
När man kommit in i själva handlingen och boken så var man ganska fast, haha! ;D

Betyg:
Jag tycker att boken var värd 5 av 5 stjärnor.

Andra böcker av Jenny Jägerfeld + Betyg på de jag läst:
Hål i huvudet (inte läst)

Jenny Jägerfelds hemsida:
http://www.jennyjagerfeld.se/forfattare/

//Tove :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0