Det är så logiskt alla fattar utom du- recension

Jag har läst det är så logiskt alla fattar utom du skriven av Lisa Bjärbo!



Min recension:
Ester och Johan är bästa vänner, det har de varit sedan de var små. Men i hemlighet vill Johan bli mer än vänner, fast det vet ju inte Ester om när hon hela tiden pladdrar på om massa snygga killar hon ser och träffar. nu har Ester träffat Adam en cool hårdrockskille som spelar gitarr och det är det enda hon pratar om. Johan börjar tappa humöret eftersom det är han som vill ha henne, men det skulle han ju aldrig våga säga. Så en dag pratar Ester med an annan kompis om att Johan blivit så konstig på sistone så säger kompisen "har är kär i dig, det är så logiskt alla fattar utom du Ester, ni är som gjorda för att vara ett par". Först vill Ester inte tro på det men en kväll när Johan sitter vid hennes sängkant och hon somnar (tror johan) så viskar han till henne "jag tror jag är kär i dig Ester", Ester slår upp ögonen och tittar konstigt på henne. Sen så går veckorna, månaderna, och Ester och johan pratar inte med varandra och sen när ester får se johan ute med en annan tjej på stan så börjar hon förstå att hon kanske också är kär.

Mina tankar:
Boken var helt okej att läsa, inte alls långtråkig, men inte superbra heller.

Betyg:
Jag ger den 3 av 5 stjärnor.

Andra böcker av Lisa Bjärbo + Betyg på de jag läst:
stora synd boken (inte läst)
pinsamt (inte läst)
allt jag säger är sant (inte läst)

Lisa bjärbos hemsida:

http://onekligen.blogspot.se/

//Tove :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0