Om jag kunde drömma- recension

Nu har jag äntligen läst ut "om jag kunde drömma" det tog mig lång tid... kanske för att det inte riktigt är min  typ av bok genere. Så här är min recension:

Jag har läst om jag kunde drömma (första twilight boken) skriven av Stephenie Meyer!



Min recension:
Bella har skilda föräldrar. Hon har alltid bott hos sin mamma, men nu flyttar hon till sin pappa som bor i Forks, en liten regning stad utanför Washington. Hennes inställning är inte så god. men när hon kommer till skolan träffar hon Edward och blir tok förälskad. Bella lär känna honom och de tillbringar mycket tid tillsammans. Men med tiden tycker Bella att Edward blir mer och mer konstig och Bella börjar tro att Edward är en vampyr. Och mycket riktigt det är han. Det skrämmer inte Bella så de fortsätter träffas men tillslut blir det hela ganska farligt. Även om Edward och hans familj klarar att stå emot Bellas blod så betyder inte det att alla vampyrer klarar det...

Mina tankar:
Man kom lätt in i boken och fattade vad det handlade om. Men i det tre första fjärdedelarna av boken hände det nästan absolut ingenting, så det gjorde att man tappade suget efter några kapitel och läste allt mer fortare och okoncentrerat för att komma någonstans, så när jag väl kom till sista delen av boken och det äntligen började hända saker och bli lite action i det hela så fattar man ju inte så mycket av det eftersom man inte riktigt varit med på vad som sagts innan...

Betyg:
Även om så många där ute bara älskar twilight, så vill jag tyvärr bara ge den 1 av 5 stjärnor eftersom den enligt mig var lite trögläst...

Andra böcker av Stephenie Meyer + Betyg på de jag läst:

När jag hör din röst (inte läst)    Ljudet av ditt hjärta (inte läst)     Så länge vi båda andas (inte läst)

        Bree Tanners andra liv (inte läst)     Genom dina ögon (inte läst)

Stephenie Meyers hemsida:

http://stepheniemeyer.com


//Tove :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0