Lyxig stor villa


Har suttit och spelat sims en stund nu. Byggt ett asnice hus som jag tänkte dela med mig av hur jag gjorde :P

Bottenvåningen:
1. badrummet, där är mina ideér hämtade från en bild på baksidan av "sovrum och badrum prylpacket"








2. en hall med naturliga färger som brunt och begie...






3. Jag kör på en fräch matsal, svart på vitt helt enkelt ;)






3. Ett stilrent och modernt kök




4. Ljust öppet sovrum






5. Hall, allrum mm




6. och det lilla rummet vid halla använder jag till tvättstuga och dumpar bara in en tvättmaskin, torktumlare och två förnster...


7. och ett lyxigt hus ska också självklart ha en lyxig altan med lyxiga pooler ;)






Övervåningen:

Börja med att sätta väggarna som jag gjort här, lämna taket över badrummet fritt.


Bygg ut ett litet burspråk...


Dela sedan upp övervåningen i tre rum.


1. ett kina inspererat sovrum.






2. en spegel salong med flygeln och andra dyrbara instrument.






3. Fixa sedan iordning hallen...

Ornda ett till burspråk bredvid det andra...






4. Fixa uteplatsen på taket över badrummet.


Garaget:







Källaren:

I källaren bygger vi världens mest grymmaste discotek!








hehe, hoppas ni gillar min flotta villa! Så ja, lycka till om ni prövar att bygga den :P

tar ca 5 timmar att bygga...

är bilderna tydliga eller vill ni att jag skriver ut mer mått och grejer i paint på bilderna innan jag laddar upp dem till nästa "husritning"?

//Tove :)











(huset är dekorerat med saker från alla the sims 3 expansionpaket och prylpaket.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0