Klassisk Kladdkaka

Har bakat och avnjutit en kladdkaka nu :P
Det finns så många olika recept och varianter på kladdkaka, jag har prövat endel, men det här är det absolut bästa kladdkaka receptet, kakan blir alltid lagom kladdig även om man glömmer den i ugnen fem minuter för länge (det har jag själv märkt) xD

Kladdkaka

100 g smör eller 1 dl flytande smör
2 ägg
3 dl strösocker
2,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1,5 tsk vaniljsocker
0.5 krm salt
smör och ströbröd till formen


sätt ugnen på 200 grader.

Ta en form men löstagbar kant, ungefär 21 cm i diameter. Smörj den med smör eller margarin och skaka lite ströbröd i den.

smält smöret (om du inte kör med flytande margarin som jag gör)

vispa upp ägg och socker lätt och rör ner smöret. Blanda sedan ner kakao, vaniljsocker, salt och vetemjöl.

Häll smeten i formen och grädda i ugnen i ca 20 minuter.


haha, tänkte dekorera den lite vackert eftersom det faktiskt är alla hjärtans dag xD


Nu ska jag alldeles strax borsta tänderna och gå och lägga mig :)
God natt!

//Tove :P

Kommentarer
Postat av: Emma.

Den ser jättegod ut!!:)

2012-02-15 @ 21:11:31
URL: http://theesimsblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0