Grattis ha ett bra liv- recension

Tittat på tv en stund nu :P På familjen anorlunda :) Ska sova om en stund... men först: här är den utlovade recensionen! ;D

Jag har läst Grattis, ha ett bra liv skriven av Cannie Möller!



Min recension:
Ellys syster Lou tillbringar lång tid på psyket, Ellys mamma plågas av tankarna av att de inte är en normal familj, Ellys pappa kliver inte upp ur badkaret på tre hela veckor och Elly själv, ja hon bara finns där. En dag träffar Elly Roger. Av en slump sitter de bredvid varandra på en bänk i parken och stämmer träff på samma ställe nästa gång det regnar. De träffas flera gånger och börjar gilla varandra mer och mer. En dag visar Roger Elly sin koja i skogen. En koja högt uppe i ett träd. Han säger att han bor där. Att han inte har några föräldrar. Roger hjälper Elly på andra tankar än att bara tänka negativt.

Mina tankar:
I början var det svårt att hänga med i boken. Det var mycket hoppande mellan nutid och dåtid. Så det var lite kämpigt att komma in i boken. Men efter kapitel 16 så började boken faktiskt bli riktigt bra.

Betyg:
2,5 av 5 stjärnor ;)

Andra böcker av Cannie Möller + Betyg på de jag läst:
Lucia                                           Kriget om källan                           Liv och döden
Felicias ö                                     Stortjuvens pojke                         Tiga är guld
Två berättelser                             Levande livet                               Djungelrummet
Felicias resa                                 Månbadarna                                Liv och lusten
Balladen om Sandra Ess                I skuggan av berget                     Billy Lavv- ståry
Tagg i hjärtat                               Billy och den rubinröda jackan

Cannie Möllers hemsida:

http://www.canniemoller.se/index.html


Nu taggar jag för Ullared imorgon! :D
//Tove :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0