Tjenare igen!

Tjeenare igen :) igår blev det inget skrivet så förlåt för det... :P

Idag är nog en ganska chill dag :D Nu har jag nyss vaknat, men funderar på att lägga mig och läsa en stund. Just nu läser jag boken "knappt lovlig" av Katarina Von Bredow. Jag har inte kommit så långt men den verkar bra. Katarina Von Bredow är min favoritförfattare och jag har läst snart alla av hennes böcker, den bästa var självklart "som jag vill vara" för den läst jag ut när jag sträckläste en hel dag. Det som jag minns gillat av de hennes böcker jag läst var nog "som om ingenting" den var ju självklart också bra men den var inte lika "beroendeframkallande" som de andra böckerna.

Sen ska jag nog sätta mig och spela lite sims och sen har jag även just nu fått lite ideer till en bok som jag och en kompis skriver tillsammans så det blir nog lite skrivet på den med :P kanske kommer något litet smakprov till bloggen ur vår bok om ett tag :P Den handlar om en tjej som heter Sam som motvilligt måste tillbringa hela sommaren hos sin mormor ute på landet, men en dag försvinner den sura minen i ansiktet när hon märker att barndoms vännen Jess inte är lika dum, elak, korkad och jobbig som han alltid verkat, och när allt blivit så perfect och den hemska sommaren inte längre är så hemsk utan istället härlig så händer det plötsligt något förfärligt. Ska det verkligen vara meningen att Sam och Jess som nyss funnit varandra ska behövas skiljas åt igen, för alltid?

Mer berättar jag inte, ni får vänta och se om jag delar med mig av ett smakprov som sagt :P

Och senare ikväll ska jag på bio med mamma och syrran. Det blir nog att se på "The Stig-Helmer story" vi får la se om den är något bra, är det någon som sett det? vad tyckte ni i så fall?

See You Later, Alligator!

/Tove <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0