Knappt lovlig- recension

Ja, det blev mycket läst nu i morse :) Jag läste faktiskt ut boken till och med :D Jag sitter nu och funderar på vad jag ska läsa här näst. Någon som har något förslag? Känner för att läsa lite fantasy. Jag har faktiskt aldrig läst en fantasy bok, det har bara varit kärlek, kärlek och kärlek, eftersom jag älskar Katarina Von Bredows böcker så mycket! Men på något sätt har jag börjat inspereras av änglar och andra andliga varelser nu, så en fantasy skulle nog sitta fint :P och så kanske man genom det kan få bra insperation till boken jag och min kompis skriver, för det e ju en fantasy i sig... Ja, i alla fall här kommer min recension på "knappt lovlig":

Jag har läst Knappt lovlig skriven av Katarina Von Bredow!

Min recension:

Hanna 15 år bor inne i stan med sin låtsas pappa Geir och sin mamma Veronica som är författare. Hon har många bra vänner, framför allt Linn. Livet leker och rullar på allmänt bra. Men en dag hävdar Veronica att hon tycker att stan är en tråkig plats att bo på och att hon här inte får så bra inspiration till sina böcker. Familjen har redan tidigare flyttat runt väldigt många gånger, och nu är det dags igen. De ska flytta ut på landet, till Lönntorp. Linn tror inte sina öron när Hanna berättar att de ska flytta igen, till Lönntorp dessutom. I Lönntorp, blir man konstig av att bo, säger Linn. I Lönntorp bor ju Sara, klassens tönt. Hanna har inte alls bra inställning när de flyttar från lägenheten i stan, och som hon redan räknat ut så försöker ju självklart Sara ta kontakt och bli vän med henne direkt. På bussen på morgonen besväras Hanna av att Sara sätter sig ner bredvid henne, Sara går av bussen tillsammans med henne och går vid hennes sida upp mot skolgården. Tankarna far i Hannas huvud, tänk om hon också blir klassad som tönt nu när hon går här sida vid sida med Sara. Men tiden går och Hanna börjar respektera landsbygden. Hon märker att Sara faktiskt är ganska schysst ändå och det blandas även in en kille, Arild som Hanna blir störtkär i. Nu skulle livet kunna vara helt perfekt, bara Hanna kan komma på hur hon ska få en 10 år äldre norsk grisbonde att tycka om henne? Hanna, lyder Saras råd, och pluggar på en massa om grisar, visar sina kunskaper för Arild och ljuger om att hon alltid drömt om att en gång kunna driva en egen gård med grisar. Får detta Arild på fall? Ja, det gör det, men osäkerheten från hans sida finns ändå kvar…

Mina tankar:

Boken var bra. Lite förvirrande i början men efter att ha läst några sidor kommer man ganska genast in i handlingen.

Betyg:

Jag ger boken 3 av 5 stjärnor, därför att den var bra men kanske inte på min lista med bästa böckerna jag läst…

Katarina Von Bredows andra böcker + Betyg på de jag läst:

Syskon kärlek (inte läst)   Hur kär får man bli (3)    Som om ingenting (1)    Kattskorpor (inte läst)

Expert på att rodna (4)      Som jag vill vara (5)      Flyga högt (3)   Bara inte du (5)

Räcker det om jag älskar dig (5)    Hur man gömmer en mammut (inte läst)  

Ett magiskt misstag (inte läst)  

Katarina Von Bredows hemsida:

http://katarinavonbredow.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0