Hallå där!

Hallå där!

Ja, här sitter jag, Tove.  Jag är en 13 årig, galen och riktigt random typ… Jag vill så gärna driva en bra blogg, där jag skriver ofta och har över tusen läsare per dag… men kommer jag någonsin klara det? Har jag verkligen orken till det? Ja, det kanske jag har! Men det gäller för mig att hitta rätt saker att blogga och skriva om, det måste vara saker som jag tycker är roligt, som jag inte tröttnar på att skriva om efter bara några dagar.  Jag har haft tre bloggar förut, och alla tre har haft ett mycket kort liv, och varför blir det så? Jo, jag har så himla många intressen, och för varje nytt intresse jag skapar hos mig själv tänker jag: ”det här ska jag blogga om”. Så var det med min pyssel och bak blogg, jag bloggade aktivt i ca 3 dagar, sen börjar ett litet intresse om miljöarbete växa i mig och då kommer tanken: ”Ja! jag startar en miljöblogg!”. Men hur länge tror ni jag orkade skriva på den? Även om intressena finns kvar inom en så betyder inte det att man för evigt måste orka skriva en blogg. Men om man är som jag så efter att man raderat bloggen så får man ett slags behov av att skriva om något annat och vill starta en ny blogg med nytt tema. Nu har jag inte haft en blogg på ca ett halvår men enda sedan jag tog bort miljöbloggen så har jag tänkt: ”Till jul när jag skaffat min nya gitarr så ska jag skapa en musikblogg där jag lägger upp mina egna låtar o så!”. Men ja, jag kom på iden ett halvår innan det skulle genomföras och då han ju tanken komma upp i huvudet: ”kommer jag att klara det här utan att sluta blogga efter en vecka?” och svaret på den frågan blev nog nej, jag klarar inte att skriva om bara en sak, jag vill skriva om allt! Jag vill skriva om alla mina intressen, även om de är jättemånga. Jag vill vara jag. Jag vill skriva om just det jag känner för, den här bloggen har inget tema, det är ingen modeblogg, ingen pysselblogg, ingen matblogg, det här är en blogg om just precis allting som här på jorden finns. Välkommen till Toves lilla röriga värld! The Life By Tove!  :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0